contact@aba-romania.ro

Resurse

Uita-te la mine!

Contactul vizual apare devreme in dezvoltarea copiilor tipici si are mai multe functii. Este implicat in dezvoltarea sociala, cognitiva si a limbajului. Un numar mare de copii cu autism nu reusesc sa dezvolte aceasta abilitate foarte importanta. In cercetare au fost investigate mai multe principii si proceduri legate de contactul

Read More

PRINCIPIUL RECOMPENSĂRII ȘI SCHEME DE RECOMPENSARE

    Întărirea comportamentală sau recompensarea este cel mai important și cel mai folosit principiu al analizei comportamentale aplicate, cu ajutorul acesteia modelându-ne reacțiile și decizile zilnice. În analiza aplicata a comportamentului, recompensarea este orice stimul/ consecință care se întâmplă imediat după un comportament și care crește probabilitatea ca acel

Read More

Tipuri de evaluare în cazul copiilor cu tulburare de spectru autist

Evaluarea , în linii generale,  este un proces prin care sunt colectate, prelucrate si interpretate informațiile privind anumite aspecte ale funcționării și dezvoltării copilului, proces în urma căruia se conturează un plan de intervenție personalizat . Această etapă este presărată de nenumărate variabile care creează confuzie în rândul părinților. Printre

Read More

Ce înseamnă recompensa în analiza comportamentală aplicată (ABA)? Credințe frecvente și clarificări – terapia copiilor cu TSA

  Am ales să scriu acest articol deoarece adesea, în lucrul cu copiii cu autism, recompensele sunt incomplet înțelese sau importanța lor este minimizată, fapt ce pune în pericol eficiența intervenției. ABA este partea aplicată a științei comportamentale, ea cuprinde principii puternice care explică apariția și menținerea comportamentelor și care

Read More

Eficiența programelor ABA: Atribuțiile membrilor echipei

Procesul de intervenție comportamentală este unul amplu și implică multe resurse materiale, de timp și de energie. Spre deosebire de alte tipuri de asistare, în acest caz e nevoie de implicarea unui număr mai mare de persoane pentru ca totul să decurgă cum trebuie și ca programul să fie eficient.

Read More

Managementul personal în cazul copiilor cu autism

Majoritatea copiilor cu autism intampina dificultati semnificative in dobandirea autocontrolului si dezvoltarea conceptului de sine; este dificil pentru o persoana cu autism sa isi controleze comportamentele neadecvate si sa actioneze corect in situatiile sociale, atunci cand sunt asteptate anumite comportamente de interactiune sociale.   Este vital ca terapia, la nivel

Read More

Codul profesional și de conformitate etică pentru analiștii comportamentali

Consiliul de acreditare a analiștilor comportamentali (BACB), Codul de conformitate profesionala si etica pentru analiștii comportamentali („Codul”) consolidează, actualizează si înlocuiește Standardele de disciplina profesionala si etica si Instrucțiunile pentru conduita responsabila a analiștilor comportamentali elaborate de BACB. Codul include 10 secțiuni relevante pentru comportamentul profesional si etic al analiștilor

Read More

Sa pedepsim comportamentele, nu copilul

Stim cu totii cat de controversata este procedura de „pedeapsa” in educatia copilului. Unii spun ca este absolut necesara, altii ca este daunatoare, ca afecteaza increderea copilului in potentialul lui, altii spun cum ca nu ar trebui niciodata folosita, copiii nu ar trebui niciodata pedepsiti. Desigur, cercetarile arata ca folosirea

Read More

Problemele de comportament la copiii cu tulburare din spectrul autist

Problemele de comportament la copiii cu tulburare de spectru autist sunt de departe cele mai dificile cu care se confruntă părinții în eforturile lor de a găsi o cale de înțelegere și a-i angaja în activități cotidiene. Comportamentele problemă precum agresivitate, non-complianță, auto-agresivitate, distrugeri, tantrum sau stereotipii, reprezintă bariere în

Read More

Predarea jocului la copilul cu autism

Adesea, când le spunem părinţilor că primul lucru ce trebuie predat copilului lor este să ceară lucruri în mod funcţional (verbal), majoritatea spun: “Copilului meu nu-i place nimic!”. În calitate de specialişti, vă asigurăm că toţi copiii au lucruri pe care şi le doresc şi există tehnici pe care le

Read More