contact@aba-romania.ro | GDPR

Blog

Standarde ABA: Integrare și incluziune

Integrarea cuprinde suma intervențiilor care au ca scop creșterea abilităților care asigură beneficiarului o adaptare facilă la mediu (grădiniță, școală, comunitate). Incluziunea se referă la măsurile de modificare a mediului întreprinse de persoanele de specialitate și instituțiile care să faciliteze integrarea beneficiarului. Scopul ultim al analizei aplicate a comportamentului este

Read More

Standarde ABA: Tehnici ABA în autism

Tehnicile de intervenție propuse de analistul comportamental au la bază principii și metode validate științific, dintre care enumerăm:   1. Discrete Trial Teaching (DTT) DTT este o metodologie de predare intensivă, care implică 4 componente: (a) prezentarea unui stimul discriminativ (SD); (b) apariția răspunsului, sau a unei forme aproximate a

Read More

Standarde ABA: Elementele cheie ale planului de intervenţie personalizat

Planul de intervenție personalizat (P.I.P.) este un document de lucru elaborat de către analistul comportamental pentru a sprijini beneficiarul ȋn procesul de ȋnvǎţare, identificȃnd pe de-o parte dificultǎţile de ȋnvǎţare existente şi pe de altǎ parte prezentȃnd modalitǎţile concrete de intervenţie ȋn vederea depǎşirii acestora şi atingerii unor obiective de

Read More

Standarde ABA: Intervenții bazate pe studii științifice în autism

Cele mai eficiente intervenții care sunt disponibile la ora actuală sunt: Analiza Aplicată a Comportamentului (ABA), Logopedie, Terapia Ocupațională, Kinetoterapia Terapia Medicamentoasă. Intervențiile funcționează în direcția minimizării impactului pe care îl au caracteristicile principale ale tulburării de spectru autist, precum și a deficitelor asociate cu acest diagnostic și să maximizeze

Read More

Indicatori care reflectă calitatea intervenției în ABA

Read More

O nouă dată pentru Conferința Internațională ABA 2021

Read More

ANALIZA COMPORTAMENTALĂ ŞI REZULTATE ÎMBUNĂTĂȚITE LA ADULȚII CU AUTISM

Read More

Flexibilitatea – abilitate de viata esentiala, prioritatea principala in interventia comportamentala

Read More

Rolul cadrului didactic in incluziunea copilului in gradinita si scoala

Anul școlar a început și după o perioadă destul de lungă, copiii vor reveni la școală și grădiniță. Pentru fiecare în parte începe un proces de adaptare/readaptare la mediul de învățare. Un proces asemănător are loc și pentru copilul cu TSA sau altă tulburare de dezvoltare, însă acesta este doar

Read More

Scrisoare de susţinere pentru reglementarea profesiei de analist comportamental în România.

Read More