contact@aba-romania.ro | GDPR

Indicatori care reflectă calitatea intervenției în ABA

  1. Programul de terapie începe devreme, înainte de 3 ani
  2. Familia și persoanele apropiate copilului sunt implicate activ în programele de predare, cunosc detaliile programului de terapie și au acces nelimitat la toate datele care exprimă rezultatele intervenției (observarea ședințelor de terapie, dosar, plan de intervenție, filmări ale sesiunilor, ședințe de supervizare)
  3. Modalitățile de predare încorporează interesele și motivația copilului
  4. Cadru de învățare este unul structurat și programat pe baza evaluărilor sistematice și a datelor colectate
  5. Programul este focusat pe determinarea abilităților funcționale și independență
  6. Există un plan pentru generalizarea abilităților și pentru învățarea naturală
  7. Există obiective pentru dezvoltarea ariei sociale, care vizează predarea abilităților de joc, petrecere a timpului liber și crearea oportunităților de interacțiune socială cu alții
  8. Evaluările sistematice au ca scop individualizarea planului de intervenție și modificarea adaptată a acestuia
  9. Planurile de intervenție sunt implementate după obținerea acordului din partea familiei și după ce părinții au citit și înțeles obiectivele descrise în cadrul planului
  10. Sunt colectate date pe tot parcursul intervenției – acestea reflectă evoluția abilităților predate și a modificărilor comportamentale
  11. Planurile pentru modificarea comportamentelor și pentru predare sunt scrise
  12. Modificarea comportamentelor începe cu analiza funcțională a acestora pentru a determina funcția lor și pentru a identifica alte comportamente adecvate pentru înlocuire.
  13. Intervențiile de succes pun accent pe predarea abilităților generative/ pivot
  14. Programele de intervenție vizează toate ariile de dezvoltare a abilităților, iar procedurile de selectare și prioritizare a obiectivelor sunt stabilite în cadrul echipei și explicate pe înțelesul tuturor
  15. Sunt bazate pe metode validate științific, iar procedurile aplicate conduc la rezultate
  16. Iau în considerare satisfacția clientului și validitatea socială a obiectivelor propuse
  17. Toate planurile și programele de învățare propuse sunt monitorizate constant
  18. Programul de intervenție este supervizat de către o persoană calificată, cu studii de specialitate în domeniu – o formare de lungă durată în analiza comportamentală (analist comportamental, de obicei acreditat BCBA/BCABA)
  19. Limbajul utilizat de către specialiști este unul clar, cât mai non-tehnic (toate conceptele și particularitățile tehnice sunt explicate echipei)
  20. Există rezultate vizibile, iar copiilor le place să învețe!