Resurse

Institutul ABA Romania – Obiectiv BACB

Inainte de a efectua sondajul si a analiza care sunt punctele de vedere ale membrilor comunitatii analistilor comportamentali din Romania, referitor la viitorul profesiei, consideram important sa punctam din nou, cat mai detaliat, ce inseamna aplicatia catre BACB, aplicatie prin care cerem continuarea certificarii in Romania. Sunt 2 aspecte care

Read More

Obiectiv Institutul ABA România – Recunoașterea profesiei

Institutul ABA Romania are ca obiectiv imediat finalizarea procesului de recunoastere a profesiei de analist comportamental si a ocupatiei de instructor comportamental, initiat deja in toamna anului 2019. Demersul pentru recunoasterea profesiei de analist comportamental este unul care necesita parcurgerea mai multor pasi: Recunoasterea ocupatiei de analist comportamental Realizarea standardelor

Read More

COMUNICAT INSTITUTUL ABA ROMÂNIA

Asa cum a fost comunicat public, Institutul ABA Romania are ca obiectiv imediat continuarea demersurilor pentru acreditarea profesiei de analist comportamental. Demersul pentru acreditarea profesiei de analist comportamental a fost initiat in toamna anului 2019, inainte ca noua politica BACB sa fie anuntata. Deoarece este necesară recunoașterea oficială la nivel

Read More

Recunoașterea profesiei de analist comportamental

Ministerul Muncii a dat aviz pozitiv solicitării depuse de Institutul ABA Romania, Help Autism și Autism Voice pentru recunoașterea profesiilor de analist, respectiv instructor comportamental. ”Direcția Politici Servicii Sociale a comunicat Direcției Politici de Ocupare, Competențe și Mobilitate Profesională, directive care gestionează COR, faptul că apreciază utilitatea specializărilor în domeniul analizei comportamentale și, în consecință,

Read More

Cȃnd este copilul pregǎtit sǎ participe la grupuri de socializare

Ȋncǎ de la ȋnceputul procesului terapeutic din niciun plan de intervenţie personalizat nu trebuie sa lipseascǎ obiective ce vizeazǎ dezvoltarea abilitǎţilor sociale. Atunci cȃnd ne referim la abiliţǎţi sociale nu avem ȋn vedere doar abilitatea celui mic de a se juca ȋmpreuna cu alţi copii. Ȋn cazul dezvoltǎrii tipice, socializarea

Read More

Ȋntǎrirea diferenţiatǎ – tehnicǎ de modelare a comportamentului

Ȋntǎrirea este cel mai important principiu al comportamentului şi este elementul cheie atunci cȃnd vorbim de modificarea acestuia. Principiul ȋntǎririi se referǎ la faptul cǎ frecvenţa de apariţie a unui comportament creşte datorita unei anumite consecinţe. Dar ce facem atunci cȃnd dorim sǎ scǎdem frecvenţa de apariţie a unui comportament?

Read More

Ce este ,,ȋnvǎţarea incidentalǎ’’?

Ȋnvǎţarea incidentalǎ este o metodǎ de predare ca şi DTT (Discrete Trial Teaching), ȋnsǎ diferenţa constǎ ȋn faptul cǎ oportunitatea de învățare este inițiată de interesul copilului pentru un obiect sau o activitate. Învățarea incidentală a fost inițial implementatǎ de Hart și Risley în 1978 și pusă în aplicare ca

Read More

,,Ti-am spus de o suta de ori…!!!!”

Cu siguranta replica ,,Ti-am spus de o suta de ori sa….” ati auzit-o cu totii atunci cand vine vorba de relatia parinte – copil. Care este rezultatul acesteia? Apare vreo schimbare in comportamentul copilului? Cu siguranta nu, caci daca s-ar schimba, nici parintele nu ar mai repeteta la nesfarsit aceasta

Read More