Resurse

Formarea abilităților copiilor de a alege și a lua decizii

Formarea abilităților copiilor de a alege și a lua decizii

Crearea oportunităților de a alege este o strategie eficientă, atât pentru a crește motivația și participarea activă a copiilor în activități, cât și pentru a reduce comportamentele problematice și a dezvolta libertatea personală. Gândiți-vă la deciziile pe care le luăm în fiecare zi: decidem la ce oră să ne trezim,

Read More

Louise-McHugh

Dr Louise McHugh la Conferința Internațională ABA 2018: “Introducere în Terapia de Acceptare și Responsabilizare” și “O abordare comportamentală pentru înțelegerea și formularea perspectivelor”

Conferința Internațională ABA 2018, cel mai mare eveniment din Sud-Estul Europei dedicat analizei aplicate a comportamentului, are loc între 20 și 22 aprilie și aduce din nou la București cei mai valoroși specialiști din tară și de peste hotare pentru trei zile de prelegeri și seminarii cu privire la cele mai

Read More

Lorenzo Todone la Conferința Internațională ABA 2018: Comunicarea funcțională prin intermediul tabletelor cu dispozitive de generare a vorbirii pentru adolescenții cu autism. Puncte forte şi limite

Conferința Internațională ABA 2018, cel mai mare eveniment din Sud-Estul Europei dedicat analizei aplicate a comportamentului, are loc între 20 și 22 aprilie și aduce din nou la București cei mai valoroși specialiști din tară și de peste hotare pentru trei zile de prelegeri și seminarii cu privire la cele

Read More

Acreditarea terapeuților în Analiza Comportamentală Aplicată

Acreditarea terapeuților în Analiza Comportamentală Aplicată; RBT- Registered Behavior Analyst

RBT (Registered Behavior Technician) este persoana direct responsabilă de implementarea planului de intervenție pe care îl dezvoltă coordonatorul echipei (Board Certified Behavior Analyst sau Board Certified Assistant Behavior Analyst). Registered Behavior Technician își conduce practica sub supravegherea atentă și permanentă a unui  BCBA/ BCaBA și este responsabil de implementarea directă

Read More

Jocul comportamentului bun (Good behavior game)

  În analiza aplicată a comportamentului există tehnici distractive care pot fi aplicate cu succes de către cadrele didactice la clasă. Oare ne putem juca la școală și, în același timp, îi putem ajuta pe copii să-și dezvolte autocontrolul asupra comportamentelor neadecvate? Cu siguranță DA. ”Vreți să ne jucăm un

Read More

Selectivitatea alimentară

Selectivitatea alimentară la copiii diagnosticați cu autism

Diana Brătilă (BCaBA) ne vorbește despre selectivitatea alimentară, o problemă semnificativă pentru copiii diagnosticați cu autism. De asemenea, în articol găsiți o posibilă strategie pentru a introduce mâncăruri noi în alimentația copilului. Copiii diagnosticați cu Tulburare de Spectru Autist experimentează mai multe probleme pe parte de alimentație, comparativ cu copiii

Read More

Știu să îl predau pe ”nu știu”

Înainte de a preda orice unui copil cu cerințe educative speciale (sau fără), este important să ne punem întrebarea ”De ce vreau să îl învăț aceast lucru?” Cu alte cuvinte, ne gândim la felul în care noua abilitate îl va ajuta pe copil să se descurce mai bine în prezent

Read More