contact@aba-romania.ro | GDPR

Resurse

Acreditarea terapeuților în Analiza Comportamentală Aplicată

Acreditarea terapeuților în Analiza Comportamentală Aplicată; RBT- Registered Behavior Analyst

RBT (Registered Behavior Technician) este persoana direct responsabilă de implementarea planului de intervenție pe care îl dezvoltă coordonatorul echipei (Board Certified Behavior Analyst sau Board Certified Assistant Behavior Analyst). Registered Behavior Technician își conduce practica sub supravegherea atentă și permanentă a unui  BCBA/ BCaBA și este responsabil de implementarea directă

Read More

Jocul comportamentului bun (Good behavior game)

  În analiza aplicată a comportamentului există tehnici distractive care pot fi aplicate cu succes de către cadrele didactice la clasă. Oare ne putem juca la școală și, în același timp, îi putem ajuta pe copii să-și dezvolte autocontrolul asupra comportamentelor neadecvate? Cu siguranță DA. ”Vreți să ne jucăm un

Read More

Selectivitatea alimentară

Selectivitatea alimentară la copiii diagnosticați cu autism

Diana Brătilă (BCaBA) ne vorbește despre selectivitatea alimentară, o problemă semnificativă pentru copiii diagnosticați cu autism. De asemenea, în articol găsiți o posibilă strategie pentru a introduce mâncăruri noi în alimentația copilului. Copiii diagnosticați cu Tulburare de Spectru Autist experimentează mai multe probleme pe parte de alimentație, comparativ cu copiii

Read More

Știu să îl predau pe ”nu știu”

Înainte de a preda orice unui copil cu cerințe educative speciale (sau fără), este important să ne punem întrebarea ”De ce vreau să îl învăț aceast lucru?” Cu alte cuvinte, ne gândim la felul în care noua abilitate îl va ajuta pe copil să se descurce mai bine în prezent

Read More

Integrarea vs. acceptarea copiilor cu TSA în grădiniță și școală

Motivul pentru care am ales acest subiect este un telefon al unui părinte de copil cu TSA. Mi-a povestit despre copilul său nonverbal care merge la o grădiniță într-o grupă cu 18 copii, fără însoțitor. Părintele a menționat că doamna învățătoare are multă experiență în învățământ. Atunci m-am gândit că

Read More

Dezvoltarea perspectivei vizuale la copii

Perspectiva vizuală este un subiect ce se află în centrul atenției datorită rolului său în dezvoltarea socială. Două sau mai multe persoane pot vedea același eveniment și să înțeleagă diferit ce se întâmplă. Perspectiva vizuală este o abilitate importantă în toate interacțiunile sociale: în dezvoltarea și menținerea prieteniilor, dar și

Read More

EFICIENȚA PROGRAMELOR ABA: Cum identificăm un program ABA?

Dificultatea de a înțelege ce presupune un program de intervenție bazat pe principiile comportamentale apare frecvent la început, când oamenii iau primul cont cu acesta. Fie din cauza lipsei de informații accesibile, clare și obiective sau a informațiilor eronate accesibile, oamenii ajung să interpreteze greșit un astfel de program și

Read More

Învățarea incidentală – copilul învață cu plăcere –

Inițial folosită  pentru a promova generalizarea abilităților de comunicare dobândite în cadrul sesiunilor structurate, învățarea incidentală (Incidental teaching) s-a dovedit eficientă și pentru a preda noi abilități, precum și îmbunătățirea celor existente. Bazată pe principiile terapiei comportamentale aplicate (ABA), învățarea incidentală oferă oportunități de învățare în mediul natural prin folosirea

Read More